[my_elementor_php_output]

טיפול בקישורים שבורים והשפעתם על קידום האתר

לקישורים שבורים באתר יש השפעה ישירה על חווית המשתמש ועל קידום האתר שלכם במנועי החיפוש. ולכן חשוב מאוד ללמוד כיצד לטפל בהם. וכך, תוכלו למנוע ירידה בציון של האתר המשפיע על קידום האתר במנועי החיפוש.

במאמר זה נלמד בהרחבה כיצד למצוא קישורים שבורים באתר ואיך לטפל בהם בייסודיות.

ניווט

קוד שגיאה 404, הלעתים מציג הודעת “דף לא נמצא” באתר הוורדפרס, מהווה אינדיקציה לכך שהקישור אליו נכנסתם שבור.

קוד שגיאה 404 – זו היא שגיאה נפוצה לרוב, אך אין להעלים משגיאה זו עין!

לשגיאה זו יש השפעה ישירה על חווית המשתמש באתר; גולש נכנס לאתרכם – ומגיע למבוי סתום בעת הגלישה באתרכם… אם נחשוב לרגע כיצד הדבר נראה ממבטו של המשתמש – אפשר לומר שמדובר במפגע תדמיתי ישיר למותג.

ולכן, אם מדובר בביקור ראשון של גולש חדש באתר – יש לייחס לבעיה זו חשיבות רבה על אחת כמה וכמה! קישורים שבורים באתרכם משפיעים ישירות על תדמית האתר והמותג, הם גורמים למשתמש לחשוב שמדובר בעסק עם אתר לא מתוחזק, ושמי שעומד מאחוריו לא מגלה רצינות כלפי תקינות וזמינות המידע למשתמש.

שגיאה 404 יכולה להיות אינדיקציה כמו כן לקישור שהשתנה. במקרה זה, נדרשת הפנייה מסוג 301 על מנת לא לפגוע ב-SEO שלכם ובקידום האתר במנועי החיפוש.

מהי שגיאה 404 “דף לא נמצא”?

בכל פעם כאשר אתם או המבקרים באתרכם נכנסים לאתר – הדפדפן שולח בקשה לשרת המכילה דבר שנקרא כותרת HTTP (באנגלית: HTTP Header). כותרת ה-HTTP מכילה בתוכה קודי מצב (באנגלית: HTTP Status Codes) שונים אשר יכולים לתאר מה קרה לבקשה שנשלחה מצד הגולש. לרוב, הבקשה עוברת בצורה מושלמת ולעתים נדירות בלבד ניתן לראות את קודי המצב של ה-HTTP מוצגים במסך הדפדפן (אלא אם כן מסתכלים ב-Console וכלי הפיתוח של הדפדפן,). אך אם משהו משתבש, דפדפן האינטרנט יציג בדרך כלל הודעה עם קוד מצב HTTP שמציין את הבעיה במדוייק. לדוג’: שגיאה 500, שגיאה 502, שגיאה 504 וכו’. הודעת השגיאה 404 “דף לא נמצא” היא תוצאה של תהליך זה.

איך לטפל בשגיאה 404 “דף לא נמצא” באתר הוורדפרס?

ברוב המקרים, ייתכן שיש בעיה בהגדרת ה-Permalinks באתר (בעברית:מבנה קישורים) או בהגדרות המופיעות ב-קובץ ה-.htaccess של האתר (במידה והאתר רץ על-גבי מנוע Apache).
הדרך הקלה והטובה ביותר לטפל בהגדרות מבנה קישורים (Permalinks) היא להיכנס להגדרות הוורדפרס > מבנה קישורים וללחוץ על כפתור “שמור שינויים”.
הפעולה הזאת מרעננת את מבנה הקישורים באתר ואין צורך לבצע שינויים כלל, לעתים רבות רענון של מבנה הקישורים באתר פותר את שגיאת 404 “דף לא נמצא” מבלי לבצע שום פעולה נוספת.

 

התקינו פלאגין לביצוע הפנייה מסוג 301 לקישורים שבורים

אתם יכולים להשתמש בפלאגין חינמי לבצע הפנייה ישירות מפאנל ניהול הוורדפרס שלכם.
הנה פלאגין שיכול לעזור לכם ליצור הפניות מסוג 301: לחצו כאן
בפלאגינים מהסוג הזה אתם יכולים להגדיר שהקישורים השבורים באתרכם יפנו למיקום אחר אשר תגדירו.
ההפנייה תתבצע ע”י קובץ ה.htaccess (במידה והנכם משתמשים ב-Apache) או ע”י הוספת הנחיה ב-NGINX באופן אוטומטי.

 

צרו לעצמיכם דפי 404 יצירתיים ומשעשעים

דפי 404 יצירתיים ומשעשעים זה לא פתרון, אך זה בהחלט משפר פלאים את השמירת על התדמית בעת התקלות בקישורים שבורים באתר.
הנה פלאגין שיכול לעזור לכם ליצור דפי 404 ייחודיים: לחצו כאן
תחשבו על דפים אלו כדרך מילוט משעשעת מפגיעה בתדמית המותג שלכם,
דוגמה להתנהגות דומה: אם הייתם מופיעים על במה ובטעות הייתה יוצאת לכם פשלה רצינית מול הקהל – תצחקו על כך עם הקהל וכך תמנעו מהמבוכה (;

האם המאמר היה מועיל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים

התחילו התנסות בחינם וללא צורך בפרטי אשראי

[my_elementor_php_output_footer]