[my_elementor_php_output]

כל המידע על משאבי אחסון אתרים ומהירות אתר הוורדפרס שלכם

כשרוכשים חבילת אחסון אתרים לאתר הוורדפרס שלכם חשוב לשים לב למשאבים אותם אתם מקבלים במסגרת חבילת האחסון. בחירה לא נכונה של חבילת האחסון יכולה להוביל למצב בו האתר שלכם מאט, נופל ולא זמין יותר. במאמר זה נפרט לכם על כל המשאבים אשר חשוב שתכירו לפני רכישת חבילת אחסון אתרים.

ניווט

שטח אחסון

שטח האחסון הוא שטח המשמש לאחסון קבצי האתר שלכם. כל תמונה, סרטון, קובץ CSS \ JS נמצא על גבי השטח אחסון אותו קיבלתם מחברת האחסון שלכם. כמות שטח האחסון איננה אינדיקציה למהירות, אלא רק למכסה השטח אשר תוכלו להשתמש במסגרת החבילה שלכם. לעומת זאת מהירות שטח האחסון הוא המרכיב אשר מגדיר כמה מגה לשנייה האתר שלכם יוכל לכתוב.

למעשה, כשהאתר שלכם פעיל, כלומר יש כניסות של אנשים או בוטים ו\או קורות פעולות שונות כגון: כיווץ תמונות, רישום משתמש חדש לאתר, יצירת פוסט, עריכה באמצעות תוכנת בניית האתרים שלכם, האתר משתמש במהירות כתיבה \ לשנייה. כל חברת אחסון אשר חשבה מעט קדימה, תגביל אתכם במהירות הכתיבה שלכם. לרוב במידה וחברת האחסון מכירה את הצורך של אתרי וורדפרס, היא תספק מהירות כתיבה מספיקה לעבודה תקינה של האתר.

כאן נכנסת לתמונה, כמה מהירות כתיבה \ לשנייה (במגהבייט MB) מגיע לי במסגרת החבילה. במידה והאתר שלכם הוא בלוג או אתר תדמיתי, לרוב יספיק לכם 2-3MB לשנייה של כתיבה. במידה והאתר שלכם קצת יותר כבד מזה (לדוג’: חנות woocommerce), אתם תשתמשו לרוב בין 1-10MB לשנייה, כאשר 10MB לשנייה נחשב לכמות כתיבה מאוד גדולה שצריך לשים לב אליה.

חשוב לתשאל את חברת האחסון כמה מהירות כתיבה מגיע לכם במסגרת החבילה.

 

תעבורה חודשית

תעבורה חודשית מחושבת בצורה הבאה: גודל הדף שהצופה שלכם טען בדפדפן שלך כפול כמות פעמים שהוא טען אותו. גודל הדף אותו אנו טוענים (לדוג’: דף הבית של האתר שלכם) מורכב מטקסט, תמונות, קבצי קוד CSS\JS, סרטונים וכו’. גודל הדף הסטנדרטי היום הוא בין 2-3 מגה. במידה וגודל הדף שלכם הוא מעל ל- 2-3 מגה, בצעו פעולות אופטימיזציה כגון: הקטנת תמונות, מחיקת אלמנטים מיותרים וכו’.

תעבורה חודשית איננה אינדיקציה למהירות, אלא רק לגבול מסויים של כמה תעבורה בחודש החבילה שלכם מוגבלת. ככה שגם אם החבילה שלכם היא בעלת 2 ג’יגה תעבורה חודשית או 20 ג’יגה תעבורה חודשית, האתר שלכם יעבוד במהירות זהה בשני המקרים.

חשוב לזכור כי במידה ואתם משתמשים בתוספי קאש איכותיים כמו WP ROCKET, אתם למעשה עוזרים לאתר שלכם בכך שהדפים נכנסים למטמון. מה הכוונה? לדוג’ צופה טען את דף הבית שלכם, במידה והוא יעשה ריפרש, הדף הזה יטען פי 5 יותר מהר. הסיבה לך היא כמובן, קאש. כל הפואנטה של תוספי הקאש היא להאיץ לכם את האתר ולבנות מטמון של אלמנטים שונים . ככה למעשה, הצופה לא יצטרך לטעון את כל האלמנטים כל פעם שהוא עושה ריפרש. כיצד הדבר עוזר למהירות ולתעבורה החודשית שלכם?

כאשר דף כלשהו באתר שלכם נכנס לקאש, הוא למעשה לא דורש מהשרת שלכם לבצע פעולות עיבוד כדי להציג את הדף לצופה. ככה שהשרת לא צורך תעבורה והדף נטען מהר יותר.

כמה נקודות חשובות לציון:
1. תעבורה חודשית לא נותנת אינדיקציה של כמה צופים אפשר להחזיק בו זמנית באתר או לאורך כל החודש.
2. תעבורה חודשית לא אחראית על מהירות האתר שלכם.

תמונה המציגה תעבורה חודשית

 

 

כמות פעולות בו זמנית

כל חברת אחסון מגבילה את אתרי הלקוחות בכמות הפעולות בו זמנית אשר ניתן להריץ באתר. מהי פעולה באתר? פעולה באתר היא כל קוד אשר מריץ משהו כגון: נכנס צופה לאתר, הרצתם כיווץ תמונות, לחצתם על עדכון באלמנטור, בוט של גוגל סורק לכם את האתר וכו’.

המגבלה הזו היא חיונית מאוד. למעשה, כדי שחברת האחסון לא תגיע למצב שבו אתר אחד רועש עם 10 אלף כניסות בו זמנית יגמור את משאבי השרת, היא מגבילה את כמות הפעולות בו זמנית וכך למעשה מבטיחה יציבות לשרתים שלה ולאתרי הלקוחות האחרים שלה.

ברגע שהאתר שלכם מגיע למגבלת פעולות בו זמנית של חבילת האחסון שלכם, הוא מאיט, נופל ולמעשה מבצע לעצמו ריפרש. לרוב במקרים אלו אתם תקבלו שגיאות כגון: שגיאה 503, 502 או Resources Limit.
הגדרה לא נכונה של כמות פעולות בו זמנית בשרת יכולה להוביל למצב שנקרא “צוואר בקבוק”, כאשר 100 אתרים צורכים X פעולות בו זמנית והשרת של חברת האחסון לא מספיק גדול. במצב שכזה השרת מתחיל להאיט, ליפול ולהשפיע על כל הלקוחות בגלל “שכנים רועשים”.

אתם בתור לקוחות עם חבילת אחסון אתרים צריכים להכיר מגבלה זו ולהתאים את חבילתכם בהתאם לצריכה של האתר שלכם.

 

 

מעבדי שרת פר אתר

מעבדי שרת הם המנוע אשר מספק לאתר שלכם את הכוח להריץ את כל הפעולות אשר דרושות לעובדתו התקינה.
– אתרים קלים ישתמשו בפחות מעבדי שרת.
– אתרים כבדים ישתמשו ביותר מעבדי שרת.
– אתרים בעלי בעיות קוד, תוספים לא יעילים יגמרו את כל מעבדי השרת אשר מגיעים לכם במסגרת החבילה.
– אתרים קלים עם כמות כניסות גדולה ישתמשו ביותר מעבדי שרת.
– אתרים כבדים עם כמות כניסות קטנה, ישתמשו בכמות מעבדים סבירה, אך כשיתחילו יותר כניסות, הם יאיטו ויפלו.

מה אני מנסה להגיד בכל הדוגמאות הללו? חשוב לבחור חבילת אחסון עם כמות מעבדי שרת מספיקה.
– לאתר תדמית פשוט עם כמות כניסות קטנה, יספיק מעבד שרת אחד.
– לאתר דתמית פשוט עם כמות כניסות גדולה, יכולים להספיק 2 מעבדי שרת אך ייתכן ותצטרכו שדרוג.
– לאתר חנות עם כמות כניסות קטנה, תצטרכו לכל הפחות 2 מעבדי שרת.
– לאתר חנות עם כמות כניסות גדולה, תצטרכו 4-8 מעבדי שרת לכל הפחות.

במידה והאתר שלכם מגיע למגבלה של כמות מעבדי שרת פר אתר, אתם תראו שהאתר מאיט, נופל וזורק שגיאות כגון: 502,503.

 

 

זיכרון ראם פר אתר

זיכרון ראם פר אתר הוא למעשה הזיכרון המשומש כשהאתר שלכם מריץ פעולות שונות. לדוג’: לחצתם על “שמירה” באלמנטור? השתמשתם ב- X זיכרון ראם. נכנסו לכם 50 אנשים בו זמנית לאתר, כל צופה כזה השתמש לכם ב- Y זיכרון ראם. השימוש בזיכרון הראם תלוי בהרבה פרמטרים.
– כל תוסף שלכם מריץ פעולות שונות באתר כאשר הוא עובד. כל פעולה כזו גוזלת מהאחסון כמות מסוימת של זיכרון ראם.
– כל דף שנטען מריץ פעולות מסוימות כדי להציג את עצמו. פעולת ההצגה של כל האלמנטים בדף שנטען מריץ קוד מאחורי הקלעים. הקוד הזה גם הוא גוזל זיכרון ראם.
– האתר שלכם נתקף על ידי בוט או בהתקפת DDOS, זה גודל לכם זיכרון ראם.
– התגלה באתר שלכם פריצה ו\או קבצים זדוניים. קבצים אלו מריצים קוד זדוני אשר משתמש בזיכרון ראם.

הגבלה של זיכרון ראם פר אתר היא חשובה. אם אתר כלשהו חווה תנועה גדולה מאוד ו\או נבנה על ידי מתכנת לא מנוסה \או נפרץ ו\או השתמש בתוספים אשר נכתבו בצורה לא אופטימלית, אז הוא ישתמש בכמות ראם גדולה. אם חברת האחסון לא תגדיר מגבלות, אפקט ה- “שכנים הרועשים” ייכנס לתוקף וזה ישפיע על כל שאר האתרים המאוחסנים על אותו השרת.

סיכום

אנו בוואנגוס – אחסון אתרים דוגלים במתן כמות הגיונית ונכונה של משאבי שרת לאתרים המאוחסנים אצלינו. אנו מציעים חבילות אחסון אתרי וורדפרס\ריסלר עם מגבלה של 2 מעבדי שרת, 2 ג’יגה ראם, 75 פעולות בו זמנית ו- 5 מגה\שנייה של כתיבה וקריאה. בתור בעלי אתר ו\או בוני אתרים חשוב שתכירו מגבלות אלו על מנת שלא תופתעו אם האתר שלכם יהפוך להיות איטי ו\או ייפול. תתשאלו את חברת האחסון שלכם לגבי כל הפרמטרים אשר מגיעים לכם במסגרת חבילת האחסון. ככה תוכלו להתאים באופן אופטימלי את החבילה שלכם לצריכה של האתר.

אין יותר חשוב מהתכוננות נכונה. 99% מנפילות האתרים הן כתוצאה מבעלי אתרים שלא הבינו את הצריכה של האתר שלהם ורכשו חבילה אשר לא מתאימה להם.

 

האם המאמר היה מועיל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים

התחילו התנסות בחינם וללא צורך בפרטי אשראי

[my_elementor_php_output_footer]