האם כדאי לנהל את חשבונות הדואר בתוך חבילת אחסון אתרים או להשתמש בשירותי מייל חיצוניים?
כל עסק במרחב האינטרנטי צריך תיבת דואר אלקטרוני זמינה על מנת לשלוח מיילים ולקבל מיילים באופן שוטף.
בנושא זה ישנם הרבה פתרונות שונים המקנים מענה לצורך ניהול חשבונות דואר אלקטרוני וקבלת דואר אלקטרוני.
כיום ניתן לאחסן דואר במספר דרכים:
הדרך הראשונה – ניהול חשבונות הדואר האלקטרוני ואחסון הדואר על גבי שרת דואר POP3 או IMAP.
כאשר אתם נרשמים לשירותי אחסון אתרים, בדרך כלל ספק האחסון מאפשר לכם לפתוח חשבונות דואר אלקטרוני על גבי השרת המאחסן.
ניתן לשייך את חשבונות הדואר האלקטרוני הללו לתיבת הדואר שלכם בתוך Gmail או לתוך Outlook ובכך לקבל בעלות מגולמת וזולה ביותר תיבות דואר זמינות עם ממשק המשתמש המוכר והאהוב עליכם.
הדרך השנייה – ניהול חשבונות הדואר האלקטרוני ואחסון הדואר על גבי שירות Gsuite מבית Google (כיום גם מוכר בשם Google Workspace) או Office 365 מבית Microsoft.
ישנם עוד שירותי דואר שונים אך אלו הם השירותים הפופולאריים ביותר כיום, בעלות קטנה של 5-6$/חודש אתם מקבלים ניהול אחסון של תיבת דואר בשרתי Google או Microsoft.
וכאן נשאלת השאלה – מדוע ומתי בעצם כדאי לשלם 5-6$ לטובת ניהול חשבון דואר אלקטרוני אם בעצם קיימת האפשרות לנהל את חשבון הדואר האלקטרוני בתוך העלות המגולמת של אחסון האתר.
ובכן, זו היא שאלה טובה ולכן כדאי להכיר טוב יותר את המגרעות שישנם בשרתי POP3 ו-IMAP וחסרונות השימוש בהם כדי לדעת מתי בעצם ולמה כדאי להשתמש בשירותים כמו Gsuite ו-Office365.
הנה 5 סיבות טובות להשתמש בשירותי הדואר של Gsuite ו-Office365:
1) חסכון במשאבי שרת – הדואר צורך משאבי שרת מחבילת האחסון של האתר (שטח+תעבורה) לכן אם אתם שולחים הרבה מיילים ומקבלים הרבה מיילים עם תמונות, וידאו וקבצי PDF ראו כי הדבר ינצל את חבילת האחסון שלכם.
2) דילייאים רציניים בקבלת מיילים ב-Gmail – גוגל החליטו על כך שהסנכרון ביניהם לשרתי POP3/IMAP חיצוניים מתבצע אחת לכמה זמן בזמנים שבהם אין עומס על שרתי המייל שלהם ולפי שיקול דעתם – מדיניות זו מביאה לכך שדברי דואר מתקבלים בדיליי רציני המון פעמים.
3) הדואר מגובה ושמור גם כשאתם עוברים לשרת אחסון אחר – כאשר אתם נסמכים על Gsuite ו-Office365 הדואר עובר אתכם לכל מקום גם כשאתם עוברים משרת אחסון אחד לשרת אחסון אחר. שימוש ב-Gsuite ו-Office365 בעצם מבטח אתכם ממקרי אובדן מיילים ותכתובות.
4) חסימת ספאם טובה יותר – שרתי Google ו-Microsoft מתעדכנים באופן שוטף אודות ספאמים והונאות מיילים ולכן מאגר המידע שלהם מקנה הגנה גבוהה יותר מפניי מיילים מזידיים אלו.
5) אין הגבלה על כמות המיילים הנשלחים – בעוד ששרתי אחסון אתרים שיתופיים חוסמים את כמות המיילים שיכולים להשלח מהיבטי הגנה על משאבי שרת ומניעת רישום השרת ברשימת הBlacklist העולמית,
שרתי Google ו-Microsoft זמינים למשלוח של מאסות רציניות של דואר ללא הגבלות נוקשות.
כמה מקרים בהם כן כדאי להשתמש בשרתי דואר POP3 ו-IMAP:
1) אינכם משתמשים במיילים באופן יומי ותדיר, אלא רק מעת לעת פעם ב… ואתם רוצים לענות עם מייל רשמי המבוסס על כתובת הדומיין של האתר כשמזדמן.
2) המייל משמש אתכם רק לצורך ניהול האתר בלבד (לדוג' הודעות מערכת של אתר הבנוי ב-Wordpress)
לסיכום:
אם אתם חברה או משרד שעובד עם מיילים באופן יומי – לעולם אל תשתמשו בשרתי POP3 ו-IMAP,
שירותי הדואר של Google ו-Microsoft נוצרו במיוחד על מנת לתת פתרון מקצועי למיילים עסקיים בשל המגרעות הקיימות בשרתי מיילים מסוג POP3 ו-IMAP.
אך אם אתם לא משתמשים במייל באופן יומי או רק לצורך ניהולי מעת לעת – שרתי מיילים POP3 ו-IMAP יהיו טובים לצורך שלכם.
רוצים להגדיר את שרת הדואר שלכם בואנגוס בממשק של Gmail? הנה מדריך עבורכם: