[my_elementor_php_output]

איך מגדירים SMTP ומונעים כניסת דואר לספאם?

על מנת שאתר הוורדפרס שלכם ישלח מיילים תקינים, יש צורך להבין תחילה כיצד דואר עובד בסביבת האינטרנט ולאחר מכן להגדיר מס’ הגדרות באתר. במאמר זה נעבור לעומק על איך שירותי המייל עובדים ונגדיר חיבור תקין בין הוורדפרס לשרת הדואר שלכם.

 

ניווט

איך מיילים עובדים בסביבת האינטרנט?

חשוב להבין כי לא מספיק רק לבנות אתר ולשחרר אותו לאוקיינוס הדיגיטלי. למעשה, בניית אתר הוא רק 50% מכל התהליך, שאר התהליך כולל בתוכו: הגדרת שירות הדואר, חיבור לשירותי פרסום, הגנות, אבטחה ועוד.

שירותי הדואר מתחלקים לשתי קטגוריות:

מיילים עסקיים – אלה כתובות המייל של העובדים שלכם, של המחלקות השונות בעסק שלכם ובעצם כל כתובת מייל שאתם מתחברים ומתכתבים דרכה.

מיילים פרסומיים – אלה כתובות מייל המשומשות באופן פסיבי לשליחה וקבלה של מיילים בצורה אוטומטית מכל מקום באתר שלכם לדוג’: טופס צור קשר, הרשמה לניוזלטר וכו’.

הבעיה המוכרת בה נתקלים רוב מפתחי האתרים היא שטפסים באתר שלהם לא מוציאים מיילים. בעיה זו מלווה לרוב בשגיאה “שגיאת שרת” או באנגלית “Server error” בתחתית הטופס. שגיאה זו אומרת כי הטופס ניסה לשלוח מייל אך לא הצליח לתקשר עם שרת הדואר של האחסון שלכם. כיום, חברות אחסון איכותיות מאבטחות את שירותי הדואר שלהן וכך למעשה מונעות מאתרים מפוקפקים לבצע את זממם. למעשה, במידה והצלחתם לשלוח מיילים בלי להגדיר שום דבר בוורדפרס שלכם סימן שחברת האחסון שלכם לא השקיעה מספיקה באבטחה.

 

איך מיילים עובדים בסביבת האינטרנט?

כיום יש כמה סוגי שירותי דואר מרכזיים:

שירותי מייל על גבי שרת האחסון – זהו שירות דואר (לרוב בסיסי) המסופק על ידי חברת האחסון שלכם. שירות זה מאפשר לכם ליצור תיבות מייל, לחבר אותן לאתר שלכם, לאווטלוק, ג’ימייל ולנייד.

שירותי מייל חיצוניים – שירות מייל חיצוני הניתן ע”י חברות כמו Zoho, Google, Microsoft וכו’. חברות אלו מאפשרות לכם לחבר את הדומיין שלכם לשירותי הדואר שלהן וליהנות מממשק מתקדם, פיצ’רים שונים (גוגל דרייב, גוגל Sheets וכו’) ומתמיכה מסביב לשעון. שירותי מייל אלו הם בתשלום פר תיבת דואר (נע בין 5-10 דולר \ חודש).

איך שירותי הדואר מוגדרים?

כל שירות דואר דורש הגדרות שונות ברמת ה- DNS. לדוג’ במידה ותרצו להגדיר את שירות הדואר של Google, תצטרכו לערוך את הגדרות ה- DNS שלכם באחסון (או אצל רשם הדומיינים) ולהוסיף רשומות DNS שונות כגון: MX ו- TXT.

לרשומות DNS אלו תפקידים חשובים מאוד:

להגדיר מי הם שרתי הדואר שלכם (רשומת MX) – רשומת MX מכילה את הכתובת של השרת דואר שלכם. לדוג’ אצל גוגל אחת הכתובות היא ASPMX.L.GOOGLE.COM. ברגע שאתם שולחים או מקבלים מייל, תפקידו של שרת הדואר לדעת להעביר \ לקבל את ההודעה שאתם שולחים \ מקבלים. אם משהו לא תקין בשרת הדואר, אתם לא תוכלו לשלוח או לקבל מיילים.

לחתום על המיילים שאתם שולחים (רשומת TXT המכילה חתימת DKIM) – DKIM הוא מנגנון אשר השרת דואר משתמש בו על מנת לחתום על כל מייל שיוצא דרכו. כך למעשה ברגע שההודעה תגיע ליעד שלה, שרת הדואר של מקבל ההודעה יוכל לאמת כי אכן ההודעה נשלחה דרך הדומיין שלכם ועל ידי שרת הדואר של חברת האחסון שלכם.

להגן עליכם מפני פישינג והונאה (רשומת TXT המכילה אישור SPF) – רשומת SPF מגדירה מי השרת דואר המורשה לשלוח מיילים בשם הדומיין שלכם. אם לדוג’ תרצו להשתמש בשירות של גוגל, תצטרכו לכתוב את רשומת ה- TXT המכילה אישור SPF של גוגל.

לצרף הוראות לשרת שמקבל מכם מיילים מה לעשות עם ההודעות שמגיעות מכם (רשומת TXT המכילה הוראות DMARC) – ברגע שאתם שולחים מייל, שרת היעד בודק את ה- DKIM ואת ה- SPF שלכם ואז מחליט אם לאפשר להודעה שלכם להגיע. מה קורה במידה ואתם נכשלים בבדיקות אלו? רשומת TXT המכילה הוראות DMARC תציין מה לעשות עם ההודעות האלו (האם למחוק אותן, האם להחזיר את המייל כתשובה ליעד מסויים אחר וכו’).

לסיכום – על מנת ששירותי הדואר שלכם יעבדו בצורה תקינה, תחילה, עליכם לוודא כי כל הרשומות הדרושות מוגדרות אצל חברת האחסון שלכם (או רשמי הדומיינים). לאחר מכן, עליכם לחבר את אתר הוורדפרס שלכם ע”י SMTP לשרתי הדואר שלכם.

 

מהו SMTP ואיך מתחברים אליו?

SMTP הוא פרוטוקול (שיטה) שבה אתרים משתמשים על מנת להתחבר לשרת הדואר שלהם ולשלוח דרכו הודעות. על מנת שאתר הוורדפרס שלכם ישלח מיילים תקינים שיגיעו ליעדם, עליכם לחבר אותו לשירות הדואר שלכם ע”י חיבור SMTP.

במידה ואתם משתמשים בשירותי המייל של חברת האחסון שלכם – אתם מתחברים לשרתי הדואר של חברת האחסון שלכם. להלן קישור למדריך כיצד עושים זאת ב- Vangus.

במידה ואתם משתמשים בשירותי המייל של Google (GSUIT) – אתם מתחברים לשרתי הדואר של Google. להלן קישור למדריך כיצד עושים זאת עם GSUIT.

 

האם המאמר היה מועיל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים

התחילו התנסות בחינם וללא צורך בפרטי אשראי

[my_elementor_php_output_footer]