[my_elementor_php_output]

מנועי אחסון אתרים שונים המשומשים בחברות אחסון

על מנת להפעיל שירותי אחסון אתרים, חברות אחסון רבות מתלבטות בראש ובראשונה על סוג המנוע אשר יפעל על גבי השרתים שלהן. כיום ישנם מנועים רבים וכן קומביצניות שונות ביניהם. בחירה זו היא קריטית מאוד ותשפיע באופן ישיר על ביצועי השרתים וכן על יציבות האתרים המאוחסנים על גביהם. במאמר זה נציג לכם אך המנועים הפופולארים ביותר כיום, את היתרונות והחסרונות שלהם.

 

ניווט

מהו מנוע אחסון אתרים?

מנוע אחסון אתרים הוא תוכנה אשר מתקינים על גבי השרת. תוכנה זו מאפשרת להפעיל ולהריץ על גביה אתרי אינטרנט פשוטים הבנויים מקבצי HTML, CSS, JS, תמונות וכו’. כל מנוע שכזה בנוי בצורה שונה ולפיכך מציע ביצועים שונים בהרצת אתרי אינטרנט.

על גבי מנועים אלו ניתן להתקין תוכנות שונות נוספות אשר יאפשרו לו לעבוד יחדיו עם טכנולוגיות אחרות. לדוג’- ניתן להתקין PHP7 ו- Mysql מה שיאפשר למנוע אחסון אתרים להריץ קבצי PHP ולכתוב למסדי נתונים. על גבי התקנה משותפת זו, ניתן להריץ אתרי וורדפרס אשר עובדים עם php ו- mysql.

המשחק כאן בהחלט לא נגמר, ישנן עשרות קומבינציות אותן ניתן לעשות בכדי להגיע לביצועים טובים יותר בהרבה פרמטרים שונים, ולכן חברות אחסון רבות מתבדלות בעיקר בסוגי מנוע אותם החליטו להתקין על גבי שרתיהן.

Apache

המנוע הפרהיסטורי והאיטי ביותר כיום. למרות כל העדכונים, השדרוגים וההתאמות שלו לשנים האחרונות, הוא איננו מספק את הביצועים הדרושים. למעשה הסיבה היחידה שמשתמשים בו עד היום הוא התמיכה ההיסטורית בקובץ .htaccess שצפויה להעלם ככל הנראה ב- 10 שנים הקרובות.

בהשוואה למנועים אחרים, Apache מספקת ביצועים הקטנים בממוצע פי 10 ממנועים מודרניים אחרים. למרות הביצועים הירודים, עד היום חברות אחסון אתרים רבות עדיין משתמשות בו בגלל התמיכה הטבעית שלו באתרי וורדפרס ובכל אתר אשר עובד עם php. אכן, זה מקל מאוד על החיים, אך האם זה שווה את הביצועים הירודים? כניראה שלא.

nginx

אחד המנועים הטובים ביותר והמשומשים כיום בשוק. מנוע אחסון אתרים זה יצא לשוק במטרה לספק פתרון לביצועים הירודים של Apache. כיום משומש בחברות הגדולות בעולם כמו Cloudflare ומספק ביצועים העולים על Apache עד פי 10. nginx ידוע בתמיכה הרחבה שלו כמעט בכל סוג של אפליקציה כיום (לדוג’ PHP, Nodejs, wodpress וכו’) ומספק לחברות אחסון את היד החופשית בלהתאים אותו לצרכים שלהן.

nginx יכול לשמש כמנוע אחסון אתרים וכן גם כ- proxy. לדוג’, חברת האחסון יכולה להגדיר שהיא משתמשת ב- Apache כמנוע האחסון שלה וב- nginx כ- proxy שעוזר לה במידור הבקשות המגיעות לשרת. כך חברת האחסון משאירה את יתרונותיו של Apache ועדיין מצליחה לשמור על ביצועים סבירים לחלוטין.

האופציה השנייה היא ש- nginx יתפוס את כל תפקיד מנוע אחסון אתרים ויבצע את כל הפעולות הדרושות. שימוש באופציה זו יחד עם יתרונותיו של המודול nginx cache ו- opcache של PHP יכול להביא לביצועים מקסימליים בהרצת אתרים. שיטה זו הוכיחה את עצמה לאורך זמן בארכיטקטורת האחסון שלנו.

 

Lightspeed

מנוע אחסון אתרים זה הוא המנוע המתחרה של nginx, וכן גם הוא מספק ביצועים מירביים בשימוש במודולים השונים שלו. בדומה ל- nginx, מנוע זה אינו תומך בקובץ .htaccess ולכן חברת אחסון אתרים תצטרך לבצע הגדרות התאמה על מנת שיוכל להריץ אתרי וורדפרס. מבדיקות מעבדה רבות ניתן היה לראות כי שני המנועים הגיעו לביצועים דומים.

יש לשים לב כי על מנת להגיע לביצועים יעילים ככל הניתן, יש צורך לבצע הגדרות מדויקות מאוד, ולכן חברות אחסון אתרים אשר אינן מחזיקות באנשי סיסטם מנוסים יכולה בקלות שלא להשתמש בפוטנציאל החבוי שלו. מבדיקות שונות עולה כי טעות בהגדרה יכולה להוביל לביצועים ירודים של עד פי 2 וכן לנפילות קבועות.

האם המאמר היה מועיל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים

התחילו התנסות בחינם וללא צורך בפרטי אשראי

[my_elementor_php_output_footer]