Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

האתר שלי לא עולה, מה עושים?

אנו נציג לכם את כל השלבים אשר צוות התמיכה מבצע לפי הסדר המדוייק מרגע קבלת פנייה על אתר שלא עולה ועד להבנת מקור הבעיה ופתרונה.
מסטטיסטיקות שערכנו על נתוני תמיכה בנות 8 שנים גילינו שמעל ל- 95% מהפניות המלינות על "אתר שלא עולה" אין מקורן מתקלות אשר קשורות לשרת.
בסיום קריאת המדריך וביצועו, תהפכו להיות מקצוענים בתחום ותדעו לזהות ולטפל בתקלות באתר שלכם באופן עצמאי.

 

אנו בוואנגוס מאמינים בלספק את החכה לדייג ולא לדוג עבורו. אחרת הדייג לא יהיה דייג. באותה השוואה לבונה אתרים, בוני אתרים אמורים לדעת כיצד לבדוק את האתר שלהם באופן עצמאי, אחרת לא יקראו בוני אתרים.

 

נושאים לגישה מהירה:

1. האם הדומיין בתוקף?

1.1 איך התקלה נראית?

2.1 תכלס, מה עושים?

 

2. האם הדומיין מכוון לשרתי וואנגוס?

1.2 איך התקלה נראית?

2.2 תכלס, מה עושים?

 

3. האם הדומיין מוצג מאובטח?

1.3 איך התקלה נראית?

2.3 תכלס, מה עושים?

 

4. האם מוצגת על המסך שגיאה "אירעה שגיאה קריטית באתר"?

1.4 איך התקלה נראית?

2.4 תכלס, מה עושים?

 

 

1. האם הדומיין בתוקף \ מאומת?

במידה ויש לכם כתובת דומיין אישית שרכשתם, דעו כי אתם אמורים לחדש אותה אחת לשנה – שנתיים – שלוש. במידה ושכחתם לחדש את כתובת הדומיין, הדומיין יפסיק לעבוד וכן גם האתר שלכם.
במידה ורכשתם דומיין בינלאומי חדש (סיומת .com) ולא ביצעתם אימות, הדומיין עלול להפסיק לעבוד ולהנעל לאחר 14 יום ללא אימות מצידכם.

 

* את הדומיין רכשתם אצל רשם דומיינים כלשהו. רשם דומיין הוא חברה שדרכה ניתן לרכוש דומיינים ולהשתמש בהם בכל אחסון שתרצו.

 

 

איך התקלה נראית?

יכולות להיות כמה וואריאציות לדומיין שפג תוקף-

  • האתר יטען ללא הפסקה ולא יפתח.
  • האתר יציג לכם אתר אחר כלשהו שהוא לא שלכם (בד"כ, דף ברירת מחדל של רשם הדומיינים שלכם).
  • האתר יציג הוראות לאקטיבציה של הדומיין במידה והדומיין לא אומת (דומיינים בינלאומיים בסיומת .com)

 

 

תכלס, מה עושים?

  • במידה והדומיין שלכם הוא ישראלי (co.il) –
    הכנסו לאתר: https://www.isoc.org.il/whois והכניסו את כתובת האתר שלכם בשדה. שלא מופיעה לכם הודעה ש- Domain not renewed ושה- Validity Date (תאריך תפוגה) לא עבר כבר.

 

  • במידה והדומיין שלכם הוא בינלאומי(com)-
    הכנסו לאתר: https://www.namecheap.com/domains/whois והכניסו את כתובת האתר שלכם בשדה. בדקו שלא מופיעה לכם הודעה ש- Domain not renewed ושה- Registrar Registration Expiration Date (תאריך תפוגה) לא עבר כבר.

 

 

 

 

2. האם הדומיין מכוון לשרתי וואנגוס?

הדבר השני אותו צוות התמיכה בודק הוא אם הדומיין מכוון לשרתי החברה. למה עושים זאת? כי ככה האינטרנט עובד. צופה מקליד את כתובת הדומיין בדפדפן שלו, הדפדפן פונה לשרת אחסון שאליו הדומיין מכוון והשרת אחסון מחזיר לו את האתר שיש ברשותו.

 

במידה והדומיין לא מכוון לאף שרת או לשרת אחר שהוא לא שלנו, אתם תתקלו בשגיאות על צג המסך שאומרות "לא ניתן לגשת לדף זה, בדוק את כתובת האתר…" או שיוצג לכם אתר ששרת אחר הגיש לכם.

 

איך התקלה נראית?

יכולות להיות כמה ואריאציות לנראות התקלה:

  • במידה והדומיין לא מכוון לשום מקום, הוא יציג לכם שגיאה "לא ניתן למצוא את האתר.." או "DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN".
  • במידה ורכשתם מאיתנו דומיין חדש ולא ביצעתם את ההוראות אשר נכתבו לכם בסיום הרכישה, הוא יציג לכם שגיאה "לא ניתן למצוא את האתר.." או "DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN".
  • במידה והדומיין מכוון לשרת בחברה אחרת שלא מחזיר שום תשובה אז לא יהיה מוצג שום דבר על המסך ותהיה טעינה אינסופית.

 

 

 

תכלס, מה עושים?

כדי לבדוק אם הדומיין שלכם מכוון לשרתינו, הכנסו לאתר הבדיקות הכוונה שלנו בקישור הבא: https://dns.vangus.co.il, הכניסו את כתובת האתר שלכם (ללא http:// וללא שום תוספות מעבר), בחרו ב- NS ולחצו על בדוק. כעת המערכת תציג את שרתי ה- DNS אליהם הדומיין שלכם מופנה.

א. במידה ומוצגים ארבעת השרתים הבאים:
ns-60.awsdns-07.com
ns-867.awsdns-44.net
ns-1189.awsdns-20.org
ns-1561.awsdns-03.co.uk

 

זה אומר שהדומיין מכוון לשרתינו. כך שמבחינת הסעיף הזה הכל תקין.

 

 

ב. במידה ומוצגים לכם שרתי DNS אחרים כמו אלו או דומיהם:
ns1.box.co.il
ns2.box.co.il

adam.ns.cloudflare.com
gina.ns.cloudflare.com
park1.livedns.co.il
park2.livedns.co.il

 

זה אומר שה- DNS של הדומיין שלכם מנוהל בחברה אחרת, זה לא בהכרח אומר שהאתר לא מכוון לשרתינו, אך כן דרושה בדיקה נוספת מצידכם.
אתם צריכים להכנס לאיזור ניהול של החברה שבה מנוהל ה- DNS שלכם ולוודא שאתם מכוונים את הדומיין לאייפי של השרת אחסון שלכם. את האייפי אפשר למצוא בפירוט החבילה או בפאנל האחסון.

 

 

ג. במידה ורכשתם מאיתנו דומיין בינלאומי (כלומר, אחד שמסתיים ב- .com) ולאחר שבועיים מרגע הרכישה הוא הפסיק לעבוד:

זה אומר שלא ביצעתם אימות לדומיין שלכם לאחר רכישתו. ולכן עליכם לחפש במייל שאיתו רכשתם את הדומיין הודעת מייל באנגלית אשר מבקשת ממכם אימות.
מדובר במייל שהכותרת שלו היא כתובת הדומיין שלכם ובתוכן שלו יש קישור אשר עליו אתם מחוייבים ללחוץ. ברגע שתלחצו על הקישור, אתם תקבלו הודעת SUCCESS אשר אומרת כי האימות עבר בהצלחה. לאחר האימות המתינו 24 שעות שהדומיין שלכם יחזור לעבוד כרגיל.

 

 

 

3. האם הדומיין מוצג מאובטח?

לעיתים קרובות מאוד לקוחות מלינים על כך שהם נכנסים לאתר שלהם דרך הדפדפן ואז מוצגת להם הודעת שגיאה "החיבור איננו פרטי", "האתר איננו מאובטח", "האתר לא יכל לספק חיבור מאובטח" וכו'. הדפדפן בודק אם התקנתם לדומיין שלכם תעודת אבטחה (SSL), במידה ולא, אז הוא יציג לכם שגיאות אלו.

 

במידה ועברתם את סעיף 1 במדריך זה, סימן שהדומיין שלכם מכוון לשרתינו, ולכן כעת אתם צריכים לבדוק אם ביצעתם אבטחה לדומיין שלכם. את הדומיין ניתן לאבטח אך ורק אם ביצעתם את סעיף 1. אחרת אם תנסו לבצע את פעולת האבטחה, אתם תכשלו.

 

* חשוב לציין כי במידה ותכשלו 5 פעמים בהתקנת תעודת האבטחה, הדומיין שלכם עלול להחסם מאפשרות האבטחה למשך 7 ימים.

 

איך התקלה נראית?

בד"כ כשנכנסים לאתר שלא הותקנה בו תעודת אבטחה, הוא יציג לכם הודעה שהאתר איננה מאובטח.

 

 

תכלס, מה עושים?

אתם נכנסים לאתר שלכם דרך הדפדפן ובודקים אם מוצגות לכם שגיאות שהאתר איננו מאובטח.

במידה והוא מוצג לא מאובטח, כל מה שעליכם לעשות הוא לעקוב אחר המדריך איך להתקין תעודת SSL בחינם?

 

 

 

4. האם מוצגת על המסך שגיאה "אירעה שגיאה קריטית באתר"?

אתרי וורדפרס, כמו כל אתר בעולם בנויים בעזרת קוד. המפתחים של וורדפרס בנו ממשק משתמש ידידותי שמאפשר לשלוט בקוד הזה בצורה קלה וידידותית. את הקוד הזה פתחו לעולם, מה שאיפשר להרבה חברות ומתכנתים לבנות "תוספות" לקוד הזה כדי לשדרג את הפונקציונליות שלו. תוספות אלו נקראות בשפה המקצועית "תוספים".
מתכנתים ובוני אתרים משתמשים בוורדפרס כדי לייצר אתרים עבור עצמם ולקוחותיהם. באתרים אלו מותקנים תוספים שונים כדי למלא את הצרכים העומדים על הפרק.

 

לדוג'-

  • מתכנתים מתקינים את התוסף "אלמנטור" כדי לבנות אתר בצורה קלה (גרירת אלמנטים על המסך).
  • מתכנתים מתקינים את התוסף "ווקמרס" כדי להוסיף פונקצייה של קטלוג מוצרים ומכירתם באונליין.
  • מתכנתים מתקינים את התוסף "גוביט" כדי לאפשר את האופציה לסלוק כרטיסי אשראי דרך האתר.

 

גם באתרי וורדפרס יש תקלות. תקלות אשר צצות בצורה מסתורית ואף אחד לא ציפה להן. כאשר צצה תקלה באתר אתם תקבלו הודעת שגיאה על גבי המסך "אירעה שגיאה קריטית באתר".
זה אומר שמשהו בקוד של האתר שלכם לא עובד טוב. מכיוון שוורדפרס הוא קוד פתוח ויש מיליון תוספים אשר פותחו על ידי מיליון מתכנתים שונים שאין להם שום קשר אחד לשני, תתכן גם אי התאמה בין תוספים שונים.

 

הסיבות ל- "אירעה שגיאה קריטית באתר"-

  • תוסף א' מתנגש עם תוסף ב'. כלומר, קוד של תוסף א' לא הולך יד ביד עם הקוד של תוסף ב'. מה שקורה לעיתים קרובות בוורדפרס.
  • תוסף כלשהו הוציא עדכון שלא עבר מספיק "בדיקות מעבדה", האתר שלכם עודכן לגירסא הזאת והופ, האתר שלכם נפל בגלל זה.
  • ערכת נושא איתה אתם משתמשים מתנגשת עם תוסף כלשהו באתר שלכם.

 

איך התקלה נראית?

כאשר תנסו להכנס לאתר שלכם או לניהול האתר, אתם תקבלו שגיאה על המסך "אירעה שגיאה קריטית באתר שלך. אנא בדוק את תיבת הדואר הנכנס של מנהל האתר לקבלת הוראות".