Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

שינויים בניהול לא נראים באתר עצמו

במידה ואתם עורכים את האתר והשינויים האלו לא מוצגים בפרונט, זה יכול להגיד מס' דברים:

 

1. לא ביצעתם ניקוי מטמון לאתר שלכם. ניקוי מטמון לאתר מתבצע מכמה מקומות:
תוסף קאש – במידה ויש לכם תוסף קאש מותקן באתר, נקו בו את המטמון.
שירות CDN – במידה והאתר שלכם מחובר לשירות CDN כמו Cloudflare, יש להכנס לממשק הניהול של השירות הנ"ל ולנקות בו את המטמון.
מטמון בדפדפן – לעיתים דפדפנים כמו Chrome, שומרים מטמון בצורה אגרסיבית וכתוצאה מכך הדף המוצג לכם איננו הדף העדכני ביותר. מומלץ לנקות את המטמון בדפדפן. מומלץ לפתוח כל פעם "דף מוסתר" אשר איננו מכיל כל מטמון. או במקרה קיצון, לנקות היסטוריה בדפדפן "משחר ההיסטוריה".

 

2. אם שינויים של טקסט כן נראים באתר, אך שינויי עיצוב לא נראים סימן שיש לכם בעיה כלשהי בטעינת ה- CSS\JS באתר אשר איננה נובעת משרת האחסון. כל מקרה הוא אינדיבידואלי ולכן מומלץ להתייעץ עם מתכנת.

 

3. אם העברתם את האתר בטווח של ה- 24 שעות אלינו, ייתכן והספק אינטרנט שלכם נמצא כרגע בתהליך עדכון DNS ולמעשה אתם עורכים את האתר שנמצא באחסון הקודם וצופים באתר שנמצא כבר אצלינו (או הפוך). עצרו הכל והמתינו שיעבור לפחות 24 שעות מרגע שינוי שרתי ה- DNS.

 

4. אתם חושדים שהשרת מבצע מטמון לאתר שלכם וכתוצאה מכך השינויים לא נראים בפרונט. השרת שומר מטמון לפרק זמן של 5 שניות, אלא אם כן יש תנועה גדולה באתר. המנגנון נועד לאפשר לבוני אתרים לבנות את האתר ללא בעיות מטמון וכן לאתר לעמוד בלחץ כאשר יש בו תנועה גדולה. מאז ומעולם לא היו תקלות במנגנון ולכן אפשר לשלול את האפשרות הזו.